Voorkomen is beter dan genezen!

Mondverzorging maakt onderdeel uit van een gezonde levensstijl. Wie wil nu niet zijn of haar leven lang zijn eigen gebit houden? Toch wordt uw gebit flink op de proef gesteld gedurende uw leven. Factoren als roken, eten en drinken, maar ook tandenknarsen of stress hebben een slechte invloed op de mondgezondheid. Ook erfelijke aanleg voor bepaalde gebitsaandoeningen zijn factoren waar men vaak niet bewust rekening mee houdt maar die van grote invloed zijn op de stand van zaken in uw mond en daarom is een goede mondverzorging essentieel.

De mondhygiënist helpt u om uw mond gezond te houden!

De mondhygiënist is een HBO opgeleide paramedicus op het gebied van mondverzorging. De mondhygiënist werkt samen met onder andere tandartsen, orthodontisten, kaakchirurgen en paradontologen. Omdat uw mondhygiënist precies weet wat ervoor nodig is om uw mond gezond te houden, kan deze u helpen om uw leven lang uw eigen gebit te behouden.

De laatste jaren wordt er heel veel onderzoek gedaan naar de relatie van de mondgezondheid (met name de parodontitis) en de rest van het lichaam.

Het staat vast dat er een relatie bestaat tussen parodontitis en diverse andere aandoeningen, zoals hart- en vaatziekten, hart- en herseninfarcten, diabetes, longontstekingen, vroeggeboorte en auto-immuunziektes zoals bijvoorbeeld reuma.

Conclusie: een goede mondhygiëne draagt bij aan een goede en betere gezondheid!

Vaak zijn mensen zich niet bewust van hun manier van poetsen of poetsen zelfs te hard!

Daarom is het van groot belang om eerst een duidelijke uitleg te geven aan een patiënt waarom iets niet goed is in zijn/ haar mond.

De behandeling wordt hierdoor specifiek op de persoon afgestemd.

Wanneer u regelmatig naar de mondhygiënist gaat (2 a 3x per jaar) voorkomt u tand en mondproblemen en behoud u een mooie lach!

Bel of stuur een bericht via sms of WhatsApp naar 06 24600515

of reageer via de contactpagina